Bear Trap w Whiteout Survival to przede wszystkim wydarzenie w grze, które ma dać użytkownikowi frajdę z gry ale nie zapominaj że to także wyścig o obrażenia. Im więcej zadacie jako sojusz, tym lepsze nagrody dla wszystkich. A im więcej Ty sam zadasz, tym większe bonusy indywidualne.
📌 Podstawowe zasady Bear Trap
- Twórca rajdu (lider) – jego 3 bohaterowie dają wszystkie buffy na rajd (łącznie aż 9 buffów).
- Dołączający gracze (joinerzy) – osoba, która dołącza do rajdu. Wpływ na obrażenia ma tylko górny skill expedition bohatera ustawionego po lewej stronie.
- Tylko skille typu Expedition się liczą.
- Nie liczy się level bohatera, tylko level jego skilla!
📊 Skąd dokładnie biorą się obrażenia na niedźwiedziu?
- 🧠 Wszystkie skille Expedition trzech bohaterów lidera rajdu
- 🛡️ Wyposażenie Szefa (gear, pet, boosty) lidera
- 💥 Cztery najwyższe poziomem skille Expedition od dołączających graczy
→ Gra losuje 4 z dostępnych Expedition-skilli (jeśli więcej graczy dołączy).
→ Jeśli trafi się skill pasywny (np. +HP, produkcja), może obniżyć całkowite obrażenia!
⚠️ Dlatego:
- Dołączaj tylko z bohaterem z ofensywnym górnym skillem Expedition (np. Jessie, Jasser, Reina…)
- Nie używaj bohaterów z pasywnym lub defensywnym skillem (np. Giny, Patrick, Sergey)
- Jeśli nie masz dobrego bohatera lepiej wyślij samą armię bez bohatera
→ To lepsze niż sabotowanie rajdu słabym buffem
🦸♂️ Kogo wybrać jako bohaterów jako lider?

🎯 Lider rajdu:
- Użyj swoich 3 topowych bohaterów mythic/epic z buffami do ataku w skillach ekspedycji (prawa strona).
- Unikaj bohaterów typu Patrick, Sergey, Giny itp. – ich buffy to HP/obrony, które nie działają przeciwko niedźwiedziowi
💪 Dołączający:
- Pierwsze sloty (pierwszy bohater po lewej) tylko z: Jessie, Jeronimo, Jasser, Seo‑yoon, Gwen, Reina, itd. (ci ze skillami +25% ataku)
- Inne sloty w marszu nie wpływają na obrażenia przeciwko misiowi, można dodać dowolnych, by zwiększyć liczebność wysyłanych wojsk.
- Jeśli wyczerpałeś bohaterów optymalnych pod Bear Trap, wyślij samą armię bez bohaterów zamiast bohaterem z nieodpowiednim buffem gdyż to może obniżyć efektywność całego rajdu.
🏹 Jakie wojsko wysyłać? (ratio)
Niedźwiedź ignoruje HP i defense, więc:
- Piechota – prawie bezużyteczna (nie bije, tylko tankuje, ale tu nie ma co tankować).
- Lancerzy i Strzelcy (Marksman) – zadają ok. 90% całości obrażeń.
✅ Optymalne proporcje:
- Infantry – 10-20%
- Lancer – 20-30%
- Marksman – 50-70%
Dla przykładu:
20% piechoty, 30% lancerów, 50% strzelców
albo
10% piechoty, 45% lancerów, 45% strzelców
⏱️ Organizacja rajdów
📍 TIP: Chcesz lepiej zarządzać graczami wokół pułapki? Skorzystaj z naszego narzędzia do planowania pozycji wokół Bear Trap 👉 Bear Trap map planner TOOL
📅 Kiedy aktywować Bear Trap?
- Pre-planuj czas: ustaw trap manualnie lub zaplanuj event co 48h, by aktywować potem o ustalonej porze
- Najlepsze godziny to wieczór, gdy większość graczy jest online.
- Przeprowadź głosowanie i ustal najbardziej odpowiednie godziny dla pułapek
🚀 Tempo:
- Idealnie: jeden nowy rajd co 50-60 sekund.
- Każdy gracz powinien mieć przygotowane 5-6 marszów (drużyny).
- Rajdy organizuj w falach, czyli: 5 graczy rusza co minutę, potem kolejni. Stwarza to możliwość wysłania jednej kolejki marszowej więcej niż raz na 5 minut ponieważ rajdy zaczynają nachodzić na siebie jak zębatka a Ty dołączasz do takiego, który pójdzie na misia np. za minutę a nie 5 🙂
💎 Dodatkowe boosty na niedźwiedziu
- Arrowheady ( potocznie strzałki) – nakarm nimi pułapkę, zwiększają atak.
- Pet buffy – wybieraj te, które dają +ATK, +Lethality, a nie obronę.
- Chief Gear – zadbaj o ulepszony sprzęt Szefa.
- Boosty 2h (+10% troop ATK za kredyty) – aktywuj je zaraz przed wydarzeniem. (opcja raczej dla graczy P2P)
💬 Na koniec: złota zasada
Nie chodzi tylko o to, kto ma największą armię. Chodzi o to, kto bije najmocniej.
A do tego potrzebne są: wiedza, koordynacja i dyscyplina sojuszu.
Stosujcie się do tych zasad, a niedźwiedź przestanie być wyzwaniem – stanie się po prostu workiem na nagrody 🎁
🧭 Ustawienie kolejek marszowych
Podczas Bear Trapa liczy się każda sekunda – dlatego warto wcześniej przygotować swoje kolejki marszowe (preset 1, 2, 3…), aby nie marnować czasu na ustawianie drużyny w trakcie trwania wydarzenia. Dzięki temu możesz w pełni skupić się na dołączaniu do rajdów i maksymalizacji obrażeń.
Ustaw przynajmniej 3 gotowe drużyny – z odpowiednimi bohaterami w pierwszym slocie (ofensywne skille Expedition!) i odpowiednim ratio wojska. Na grafikach poniżej znajdziesz przykłady optymalnych konfiguracji. Wystarczy, że klikniesz „Podziel” i gotowe – bez ryzyka przypadkowego sabotowania rajdu słabym bohaterem.




Grafika poniżej przedstawia tier listę bohaterów używanych gdy dołączasz. Używaj tylko tych bohaterów z S-TIER 😉
