Najlepszy lineup Generacja 4 (F2P)

PrzódTył
Flint + SergeyMolly + Alonso + Lynn!

👉Czwarta generacja otwiera darmowym graczom dostęp do pierwszego nowego bohatera wsparciaLynn (legendarna lancerka z Gen4). Lynn jest bezcenna, bo redukuje leczenie wroga i zapewnia naszej drużynie odporność na efekty CC (crowd control), czyli chroni przed ogłuszeniami, zamrożeniami itp. To oznacza, że z chwilą pojawienia się Lynn należy ją wcielić do składu zamiast dotychczasowej Giny/Jassera – utrata części obrażeń jest niczym w porównaniu do bonusów, jakie daje Lynn.

Przednią linię nadal utrzymują Sergey oraz Flint – weterani F2P. Sergey jako 5★ piechur pozostaje tarczą drużyny, a Flint na 5★ (osiągalny dla F2P do Gen4) dorównuje mu wytrzymałością i zadaje solidne obrażenia płonącymi atakami (jego ataki mogą nakładać podpalenie, co idealnie topi nawet odporne cele). Molly oraz Alonso wciąż zajmują tylną linię: duet zamrożenie + kontrola tłumu jest skuteczny nawet przeciw nowszym bohaterom przeciwnika. Dzięki dołączeniu Lynn kompozycja F2P Gen4 staje się znacznie odporna na strategie kontroli wroga.

Co prawda obrażenia zadawane przez tę formację są nieco mniejsze (brak drugiego strzelca jak Gina), ale zwiększone bezpieczeństwo drużyny pozwala przetrwać najtrudniejsze momenty i wygrać dłuższe walki. Wielu graczy F2P w Gen4 inwestuje także zaległe zasoby z Gen3: np. odblokowując Grega z Hall of Heroes lub rozwijając Mię (co osobiście uważam za lepsze), jednak trzonem pozostaje darmowy kwartet Sergey, Flint, Molly, Alonso wsparty nową Lynn.

Najlepszy lineup Generacja 4 (Whales)

PrzódTył
Reina + AhmoseAlonso + Lynn + Greg

👉W czwartej generacji następuje niemal całkowita wymiana bohaterów w składzie płacących graczy. Meta Gen4 wymaga sięgnięcia po nowe legendy – nawet tak potężni herosi jak Jeronimo czy Natalia ustępują miejsca świeżym generacjom o wyższych statystykach bazowych. Reina (legendarny lancer Gen4) oraz Ahmose (legendarny piechur Gen4) tworzą teraz przednią linię.

Reina świetnie sprawdza się jako inicjator ataku: zadaje duże obrażenia obszarowe i wspiera drużynę w ofensywie (wielu graczy docenia jej przydatność w trybie Bear Trap i atakach na miasta aż do kolejnych generacji).

Ahmose z kolei to twardy piechur z Gen4 – dysponuje potężnymi umiejętnościami (np. klątwą osłabiającą wrogów), które czynią z niego zarówno znakomitego tanka, jak i źródło obrażeń. Na tyłach również pojawiają się nowości: Lynn dołącza do składu Whales (zapewniając odporność na CC i redukcję leczenia u wrogów, co jest ważne nawet dla P2W), a Alonso – mimo że to bohater Gen2 wciąż utrzymuje miejsce dzięki niezastąpionym zdolnościom kontroli tłumu i niezłym obrażeniom obszarowym.

Ostatnim członem jest Greg (strzelec Gen3) wprowadzony zwykle już w poprzedniej generacji, teraz rozbłyska pełnym potencjałem jako główny DPS dystansowy. W efekcie skład Whales Gen4 prezentuje się imponująco: wszystkie pięć postaci to bohaterowie legendarni o synergicznych umiejętnościach. Przetrwanie zapewnia duet przodowy Reina+Ahmose, ogromne obrażenia zadaje Greg wspierany przez buffy Lynn, a Alonso i Lynn wspólnie uniemożliwiają wrogom skuteczne użycie ich umiejętności.

Taka drużyna dominuje Arenę w Gen4, choć jej koszt jest bardzo wysoki (wymaga zdobycia czterech nowych legend w krótkim czasie).

Na tym etapie gry różnice w umiejętnościach i statystykach bohaterów zaczynają mieć ogromne znaczenie. Zanim zdecydujesz się na konkretną formację, sprawdź nasz poradnik Areny, w którym wyjaśniamy, jak dobierać role, ustawiać drużynę i unikać najczęstszych błędów graczy.

Sprawdź również moje rekomendacje dla innych generacji